fredag 19 september 2014

Kvällstävling igår, morgonträning idag

Woho, pannlampa!
I onsdags var det backträning med TNT, jag höll i Bas/Medelgruppen och vi körde lite liknande som på ÖIP med löpskolning, dock nu i grusbacke, 10 x trailbacke med tekniktänk, 5 x brant grusbacke med tekniktänk för att sedan ha en lugnare jogg till botten av HBB där vi hade stafett i backen till vänster om liften.
Eftersom vi var en man kort i ena laget fick jag hoppa in, riktigt kul och starkt jobbat av alla! :) Träningen är 19-20 så det blev pannlampa på när vi körde nedjogg i skogen!


Torsdag - Rudan Night Trail

En tävling som jag sett på facebook. Loppet hade en reflexbana, var ca 6km och kuperad teknisk terräng. Det var riktigt roligt lopp med knixiga svängar, upp och ned så man hann aldrig riktigt få in ett bra löpsteg. Trevligt folk som ordnade och sprang, bra arrangemang!

Det gick inte riktigt som planerat, fastande bakom en person nästan hela loppet och hamnade i ett bekvämtempo där jag bara sprang efter och tyckte det var rätt skönt. Efter 5km tog jag iaf tag i mig själv och tryckte på och fick lucka direkt, varför hade jag inte sprungit på tidigare?

Kände att det absolut fanns krafter kvar när ja kom imål. Jag hamnade ungefär i mitten av resultatlistan, tror det var plats 14 av 26 på tiden 35.31.
Något besviken på mig själv men samtidigt var det en rolig tävling och himla skön bana så jag ska inte klaga!
Dimmigt på parkeringen vid jobbet
Fredagsrus - Ursvik 12km

Dagens kläder :)
Morgondimman gjorde att trafiken gick långsamt vilket gjorde att jag blev lite försenad men till slut var jag framme. Tanken var att vi skulle springa 15km (Extremen) men det blev som sagt närmare 12km istället.
Vi sprang 1km innan vi kom upp på toppen av branten som är efter 4 km på extremebanan och fortsatte efter de svartvita skyltarna. Vi tog det rätt så lugnt i början, jag var rätt stel i vaden efter igår men det försvann efter någon km. Dagg på träd och på spindelnäten i blåbärsrisen, dimma smyger över ängarna, det är vackert att springa på morgonen och det var ca 11 grader varmt så T-shirt och shorts var morgonens klädsel.

Jag tog rygg på kollegan och när vi kom till 10km skylten på extremen hade det gått 35 minuter, det hade varit ett lagom tempo att börja i och vi hade avverkat ca 6.6km, nu dags för sista 5 innan korta nedjoggen.
Kände mig lite trött i benen men tryckte på lite extra och vi fick upp farten några snäpp, efter ett tag gick det ännu snabbare, fötterna smattrade på i nedförsbacken och jag hade ett bra klipp i benen uppför och lyckades återhämta mig på platten med längre löpsteg. Det kändes bra!

Vid 3km kvar finns det 3 backar som är sega, vid 2km 2st och vid 1km 1st...bra sätt att räkna ned förutom andra knixar som man får som "bonus". Vi älgade på bra och sista km gick under 4.30min/km och kroppen hade gått från segläge till snabbläge på ett bra sätt!

59.20 klockade vi in oss på när vi kom imål och då hade vi tagit sista 5 på under 25min iaf. Totalt till dess hade vi 11.6km i ryggen och så joggade vi de sista hundra metrarna till jobbet som nedjogg innan det blev dusch + frukost nr 2.
Maxim, fick från halvmaran, fralla från kylen på jobbet och en latte blev frukost nr. 2
Visst är mitt skrivbord kliniskt rent!
Nu till helgen blir det iväg söderut sisådär en 17 mil för att lära sig snickra och hjälpa fina vänner med deras hus som de bygger :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar